۱۳۹۵ خرداد ۲۷, پنجشنبه

بیست و هفت: مهربان برایم حلزون بیار


SELL THE PET
   روز بیست و پنجم​: آگهی فروش یک حلزون صبور

حدس
 بزنید امروز صبح بین سبزی‌ها چی پیدا کردم؟ یک کفش‌دوزک؟ یک هزار پا؟ نه یک حلزون زیبا. اول رو لبه‌ی پنجره گذاشتمش و از تماشای حلزون‌وار راه رفتنش حظ کردم، بعد به سرم زد بفروشمش؛ فکر کردم میلیون‌ها نفر حسرت یک حیوان خانگی کمیاب را دارند.

 درسته که هنوز نسل حلزون‌ها منقرض نشده است، اما با استفاده‌ی روزافزون از حشره‌کش‌ها و آفت‌کش‌ها و همچنین تهیه‌ی کرم‌ها و صابون‌های ضد لک و چروک از حلزون‌های بیچاره بعید نیست که در آینده‌ی نه چندان دور، نسل این موجودات دوست‌داشتنی منقرض شود.


روزنامه‌ی صبح
یک حلزون دوست‌داشتنی با مشخصات زیر به فروش می‌رسد:
    درازا:  ۵۰ میلی‌متر
    رنگ: کرم روشن
   سن: نسبتاً جوان
   وضعیت ظاهری: خوشگل، تو دل برو و بدون هیچ لک و خش
   خلق و خو: خجالتی، نجوش ولی مهربان

اگر مایلید با شماره‌ی ۰۹۱۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰   در اسرع وقت تماس حاصل فرمایید.  


روزنامه‌ی عصر
مهربان، از تنهایی خسته شده‌ای؟ به همدمی برای گذران اوقات پرملال بیکاری نیازمندی؟ چرا تنهاییت را با مصاحبت یک حیوان خانگی پر نمی‌کنی؟
اگر خانه‌ات نقلی است و مکانی برای نگهداری سگ و گربه‌ پر هزینه نداری، این آگهی برای توست: یک حلزون کوچولو که خورد و خوراکی ندارد، مکان بزرگی نمی‌خواهد، ساکت و بی‌سر و صداست، مزاحم آرامش همسایه‌ها نمی‌شود، و با فضله‌اش راهروها، پلکان و پیاده‌رو را آلوده نمی‌سازد.
مهربان، این حلزون آخرش است، حتی بهتر از حلزون باب اسفنجی، دس دس نکن و بزنگ. ۰۹۱۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰


روزنامه‌ی شب
خوابت نمی‌برد؟ از گشت و گذار تو اینترنت، تماشای سریال‌های تکراری و عوض کردن کانال‌های ماهواره خسته شده‌ای؟ حال و حوصله‌ی شمردن گوسفندها را هم نداری؟

چرا یک حلزون نمی‌خری؟ شوخی نمی‌کنم، وقتی سرش را می‌برد تو صدفش باید آنقدر باهاش حرف بزنی که صبرش تمام شد و سرش را بیارد بیرون.
 چی بهتر از این که یکی پای درددلت بنشیند و سنگ صبورت باشد، آن هم در زمانه‌ای که گوش شنوایی پیدا نمی‌شود. زنگ بزن پشیمان نمی‌شوی.۰۹۱۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰


سه‌شنبه بیست و هشت اردیبهشت ساعت یک و چهل و دو دقیقه‌ی ظهر
تایپ: امروز بیست و هفتم خرداد


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر